Passbeskrivningar

EAHT

EAHT står för Explosiv Atletisk Hiit Training. Högintensiv intervallbaserad konditions- och styrketräning för hela kroppen. EAHT bygger på högintensiv träning där man under en klass endast tränar 22min, men får ut samma effekt som 1 timmes ”hård” träning. Passet ärr totalt ca 45 min inkl. vila.

Hoist Circle

Stationspass med våra nya Hoist-maskiner i gymmet. Maskiner som följer kroppens rörelse utan en brytningspunkt, skonsammare träning för hela kroppen.

Med ledorden Fokus, Power och Endurance skapar vi en klass som ger dig oanade resultat på ett skonsamt sätt. Observera att Hoist-maskinerna äen är utmärkt och rehabiliterande för dig med eventuella skador. 

Spinning

Original konceptet för inomhusspinning! Här förbättrar du konditionen, styrka och uthållighet! Du jobbar med olika motstånd och tempo på din cykel till härlig musik. Alla kan köra spinning då du själv bestämmer motståndet på din cykel. Så fyll vattenflaskan och ta med handduk för spinning utlovar svettgaranti! 

Funktionell träning 

Dom passen kretsar kring dom naturliga rörelsen:
Sitta ner, stÃ¥ upp, springa, lyfta, kasta, hoppa, knuffa och släpa.
Vi har det här rörelsen i oss naturligt och det ligger till grund för det övningar du kommer att mäta på våra pass. Grundprincipen är konstant varierande funktionell rörelse som utför med högre intensitet. Detta är för att bli så allsidig som möjligt med lika stor förmåga i var och en av följande fysiska färdighet.

Rörlighet-kondition-uthållighet-styrka-snabbhet-explosivitet-smidighet-koordination-precision-balans

Träning sker med t.ex. Skivstång, hantlar, kettlebells, räcke, klättringsrep, hopprep, romerska ringar, medicinbollar och andra enklare redskap.

Då det på våra pass är mycket tekniklära rekommenderar vi våra medlemmar att gå genom våra Startkurser för funktionell träning.

Kursstart och informationen om kurser kommer att finnas på hemsidan.

Funktionell BLOCK

Funktionell träning i block innehållande både styrka, rörlighet och en smula kondition. Kroppen utmanas med hjälp av egen kroppsvikt och redskap med övningar som aktiverar fler muskler samtidigt. Passet passar bÃ¥de nybörjare och träningsvan.

Yoga

Yoga är en träningsform där man jobbar med att hitta balans. Vara här och nu med hjälp av andningen, samtidigt som man jobbar med att stärker sina muskler och ökar sin rörlighet. Man utgår från sina egna förutsättningar. Yoga passar alla. Passet avslutas med extra stretch och avslappning.

Kids fun – Dansgympa

Ett dansinspirerat gympapass där barnen jobbar mycket med att röra sig i enkla stegkombinationer till härlig musik. Rörelse- balans – uthållighet – koordination – o framförallt glädje!

Core

Ett 30 minuter långt träningspass med fokus på coremuskulaturen. Ett koreograferat pass i takt med musik. Här ges du rätt förutsättning för en stark ländrygg, stabil bål samt god hållning.

Mage-rumpa-lår 

Under 30 minuter får du ett intensivt träningspass med fokus på lår, rumpa och mage. Passet är uppdelat i 4 block med styrkeävningar på tidsintervaller om ca 30-45 sekunder. 

Skivstång

Enkel & tuff styrketräning i grupp där vi arbetar med skivstång, viktplattor, gummiband som redskap. Med raka tydliga instruktioner och drivande musik tränar vi styrka och uthållighet  för hela kroppen. Denna klass passar de flesta då du kan anpassa tyngden på skivstång och redskap och nivån på de olika styrkeövningarna. Enkel styrketräning för alla!